Odata trecute sarbatorile, majoritatea dintre noi dorim sa revenim la un program de viata sanatos. De aceea, la inceput de an multe femei apeleaza la sport pentru a scapa de kilogramele depuse in timpul vacantei sau pentru a isi mentine tonusul muscular.

Fie ca faci exercitii acasa sau mergi la sala, fie ca alergi, faci cycling sau orice alt tip de sport, trebuie sa stii cateva lucruri despre lenjeria intima pe care o porti atunci cand faci miscare.

Probabil deja stii ca nu este indicat sa porti un sutien cu intarituri sau sarme atunci cand mergi la sala, insa azi vom discuta si alte aspecte ce tin de confortul si sanatatea ta cand este vorba despre efort fizic sustinut.

1.Poarta bumbac, dar cu masura

Desi este un material usor, racoros, care iti ofera o deplina libertate de miscare, bumbacul este cunoscut pentru faptul ca absoarbe transpiratia si umezeala. De aceea, in general se recomanda combinatiile de bumbac cu fibre sintetice, sau mix-uri de materiale din micro – fibre foarte fine.

2. Tanga si string-urile nu sunt prietenele tale

Probabil pe sub colantii de sport si chiar pe sub pantalonii scurti de alergat ai prefera o pereche de chiloti tanga sau un slip minuscul, care sa nu arate inestetic. Cu toate acestea, specialistii recomanda purtarea de chiloti normali sau a unor boxeri, astfel incat sa nu iti provoace iritatii pe piele in timpul exercitiilor sau infectii vaginale ori ale tractului urinar, asa cum se intampla in cazul string-urilor.

3. Materialele pretioase sunt nerecomandate

Asa cum probabil stii, un slip din satin sau dantela nu este potrivit unui program de exercitii fizice la sala, unui program de yoga si nici macar unei „ture” de alergat in parc. Aceste materiale, desi estetice si sexy, nu lasa pielea sa respire, provoaca iritatii prin frecare si pot conduce si ele la diverse afectiuni. Pentru femeile care se dedica efortului fizic, indiferent de natura sportului pe care il prefera, se recomanda alegerea unor chiloti in combinatii de materiale (bumbac si fibre sintetice) pentru astfel de activitati.

4. Bustiera sau sutienele sunt obligatorii

Echipamentele sportive dedicate femeilor contin in marea majoritate o bustiera, insa unii specialisti recomanda sutienele femeilor cu sanii de marime medie sau mare. Este recomandata purtarea bustierelor si a sutienelor fara cusaturi dure si proeminente, fara cleme, sarme sau zone intarite. Bustierele din materiale combinate, continand micro – fibre subtiri, elastice, sustin bustul in timpul exercitiilor si nu absorb transpiratia. Te vei simti libera, usoara si activa, fara sa simti nicio secunda faptul ca ceva te-ar deranja fizic.

5. Alege maiouri din fibre mixte, dedicate activitatilor sportive

Un maiou potrivit pentru exercitii la sala, yoga, jogging sau tenis va contine fibre textile combinate (bumbac si fibre sintetice), care vor tine umezeala departe de tine, dar care te vor face in acelasi timp sa te simti usoara. Vei avea toata libertatea de miscare pe care ti-o doresti, fiind in acelasi timp protejata.

6. Fitness confortabil

Atunci cand faci fitness este important sa te simti confortabil in timp ce lucrezi intens la tonifierea si definirea musculaturii. Din acest motiv, numeroase femei prefera sa poarte colanti sport in timpul exercitiilor la sala, acestia fiind lejeri si comozi si asigurand sustinerea de care este nevoie in timpul antrenamentelor.

Indiferent de marca si modelul lenjeriei intime pe care o alegi, este important ca aceasta sa iti mentina starea de sanatate si confort, sa te faca sa te simti libera si sa iti confere flexibilitate in miscare.